
به گزارش ایکنا، جمعی از دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم، روز گذشته 9 آبانماه از بخشهای مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بازدید کردند. این بازدید با همکاری انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم انجام شد.
دانشجویان در جریان این بازدید با فعالیتهای مراکز سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور شامل؛ مرکز مطالعات میان رشتهای قرآن کریم، مرکز دانشجو - معلم قرآن کریم، مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، مرکز تولیدات چندرسانهای مبین، مرکز فعالیتهای قرآنی دانشجویان، مرکز آموزشهای تخصصی علوم و فنون قرآنی و خبرگزاری ایکنا آشنا شدند.
همچنین مدیران این مراکز توضیحاتی درباره فعالیتهای مجموعههای تحت مدیریت خود در راستای آشنایی دانشجویان با حوزههای کاری که ظرفیت دانشی رشته علوم قرآن و حدیث در آن قابل بهرهبرداری است ارائه کردند.
در این بازید دانشجویان به این آگاهی رسیدند که از ظرفیت رشته علوم قرآن و حدیث در حوزههای پژوهشی، فرهنگی و آموزشی با نگاه کاربردی به هر موضوع یا مسئله از دریچه قرآن کریم میتوان بهرهمند شد.
موضوع دیگری که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت، توجه به رشته علوم قرآن و حدیث در کنار رشتههای مکمل برای کاربردیسازی دانشهای هر دو رشته انتخابی توسط دانشجویان بود که علاوه بر عمیقتر شدن حوزه دانشی آنها، منجر به کاربردی شدن اطلاعات و معارف کسب شده از رشته علوم قرآن حدیث میشود.
همچنین مدیران سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور همسو با رسالتهای سازمانی و اجتماعی خود ظرفیتهای بالقوهای در حوزه اشتغال برای دانشجویان مطرح کرده و امکانات موجود آموزشی و عملی اجرای این حوزههای شغلی را برای داشجویان تشریح کردند.
در این بازدید فرمهای خبرنگاری افتخاری خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، بین دانشجویان توزیع شد تا علاقهمندان علاوه آموزش در این حوزه، به صورت عملی نیز دست به تولید اخبار قرآنی بزنند تا از نزدیک با کم و کیف یک کار حرفهای آشنا شوند.
همچنین برای دانشجویان تبیین شد تا در صورت علاقهمندی در طرح دانشجو_معلم قرآن که با هدف ایجاد نهضت قرآنی در دانشگاههای کشور اجرا میشود، شرکت کرده و از مزایای آن بهرهمند شوند. در حوزه پژوهشی نیز دانشجویان با طرح «قرآن پدیا» آشنا شدند.
بخشی از این بازدید نیز به بحث درباره مطالعات میان رشتهای قرآن کریم و پرسش و پاسخ دانشجویان با پژوهشگران مرکز مطالعات میان رشتهای قرآن کریم در حوزههای علوم قرآن و حدیث و جامعهشناسی اختصاص یافت.
انتهای پیام